fredag den 4. januar 2013

Appelsinmousse

Til min kage nr. 2 vil jeg prøve denne appelsimouss, for det ikke skulle være det samme som den de fik til påske. men vil lave en der havde en frisk smag, så faldt ove dennn opskrift på nettet. den blev lavet i en kage med kakao bunde.

4 dl fløde
2 dl creme fraise
2 dl yoghurt appelsin
1 dl sukker
1 dl appelsin saft
6 blade husblas

Fremgangsmåde.
pisk fløden til flødeskum. læg husblas i kold vand. pisk creme fraise, yoghurt og sukker sammen ved lav hastighed, så sukkeret kan opløses i det. lun appelsin saften, og kram vand ud af husblasen og kom det i den lune appelsin saft, og rør det ud til det her helt smeltet. når saften er lunken, kan det hældes over i yoghurt bladningen med en tynd stråle mens der røres godt rundt. ven det hele til sidst i flødeskummet. sæt det i køleskabet i nogle timer, dog har jeg lade det stå i min. 5 timer, da det ikke var stift nok efter et par timer, inde jeg lage kagen sammen.
her er også nemt til 2 lag i en rund kage på 26 cm. men kan bruges som et lag hvis man vil have et tyk mousse lag i kagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar