onsdag den 2. januar 2013

Lys bund

Har en rigtig god opskrift på lyse bunde, fra en af mine kage bøger som jeg gerne vil dele med jer.
















Der skal bruges.

4 æg
125g sukker (rørsukker)
100g hvedemel (gerne 75g hvedemel og 25g katoffelmel)
1 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde.

Tænd ovnen på 175 grader.
Smør formen med smøre.

Pisk æg og sukker stift og tykt skummende, ca. 10 min. med en håndmikser eller rørmaskine.
bland mel og bagepulver i en skål. Sigt det igennem en si, og vend det forsigtigt i æggemassen med en dejskraber, så dejen stadig er luftig.

Put dejen i formen.

bund skal bage i ca. 20 min, hvis det er det hele i en form, hvis det laves som ca 1cm høj kan det bages ved ca. 12 min.
når man stikker en pind i dejen og der ikke sidder noget på pinden er bundene færdig, sider der dej på, skal de have lidt længer tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar